loading...
سرگرمی
آخرین ارسال های انجمن

saeb بازدید : 54 دوشنبه 22 خرداد 1391 نظرات (0)
بالی جزیره خدایان، جزیره کوچکی از بزرگترین مجمع الجزایر جهان یعنی کشور اندونزی است. این جزیره دو اقیانوس آرام و هند را به هم پیوند داده است و در نتیجه این وصلت خود از آب و هوای بسیار متفاوتی برخوردارگردیده است و مثل بسیاری از جزایر دیگراندونزی ، دنیای مخصوص به خودش را دارد. دنیائی که این نام این جزیره را در فهرست برترین مقاصد توریستی جهان قرار داده است. این جزیره جمعیتی حدود سه میلیون نفر داشته که قریب به اتفاق ساکنان آن اهل اندونزی هستند اما در سالهای اخیر بدلیل رشد فراوان صنعت توریست بسیاری ازاسترالیا و اروپا هم به این جزیره مهاجرت نموده و در بالی کار و زندگی می کنند.

saeb بازدید : 75 دوشنبه 22 خرداد 1391 نظرات (4)

سايت «تريپ ادوايزر» در گزارشي به معرفي پنج مقصد گردشگري در پنج كشور جهان پرداخته كه طي سال‌هاي اخير بيشترين آمار خودكشي به‌ويژه خودكشي گردشگران را به خود اختصاص داده‌اند.


** «برج ايفل» ـ فرانسه

«برج ايفل» در شهر پاريس، پايتخت فرانسه، تا سال 1929 ميلادي مرتفع‌ترين ساختمان جهان بود و در حال حاضر در كنار موزه‌ي لوور و كاخ ورساي، يكي از سه جاذبه اصلي پايتخت فرانسه به شمار مي‌رود. برج ايفل توسط معماري به نام «گوستاو ايفل» در سال 1889 ميلادي به عنوان هسته‌ي مركزي نمايشگاه بين‌المللي پاريس ساخته شد.

 اين برج تا 10 سال پس از ساخت بدون آسانسور بود و بازديد‌كنندگان مجبور بودند براي ديدن منظره‌ي شهر پاريس از هزاران پله بالا بروند تا اين‌كه در سال 1899 ميلادي برج ايفل به آسانسور مجهز شد. برج ايفل در سال‌هاي بعدي به ميله‌هاي حفاظتي به منظور جلوگيري از اقدام به خودكشي بازديد‌كنندگان مجهز شد، هرچند تا به حال نزديك به 500 نفر با پرتاب كردن خود از اين برج اقدام به خودكشي كرده‌اند.
saeb بازدید : 61 دوشنبه 22 خرداد 1391 نظرات (4)

کوچ يا مهاجرت پرندگان از همان آغاز تاريخ توجه بشر را به خود جلب کرده است. کوچ عبارت است از حرکت پرندگان به طرف جنوب در پاييز و به طرف شمال در بهار يا حرکت از زمين هاي پست به طرف ارتفاعات و يا از نقاط دور از ساحل به طرف ساحل. چون بعضي از آنها در شرايط جوي زمستان نمي‌توانند زنده بمانند به مناطق گرمتر مي‌روند. البته اين سفرهاي گروهي تنها منحصر به پرندگان نمي شود و مهاجرت ديگر جانوران بزرگ و کوچک، حتي آبزيان نيز بدلايل مختلفي اتفاق مي افتد که عمدتا مواردي از قبيل تغيير شرايط آب و هوايي، مشکلات زيست محيطي، از بين رفتن جنگل ها و محدوده ي حيات وحش، خشکسالي و کاهش منابع آبي مراتع، گرمي و سردي متفاوت با دماي عادي قلمروي زندگي، انقراض گروهي از نسل هاي جانوران بعلت شکارهاي بي رويه و گرسنگي گروهي ديگر از جانوراني که طعمه اي براي خوردن نمي يابند و خطرات ديگري که آنها را تهديد به ترک قلمرو مي کند هستند. تصاوير زير گوياي کوچ و مهاجرت حيوانات مختلف است ...

saeb بازدید : 103 دوشنبه 22 خرداد 1391 نظرات (13)

 بقایای باقیمانده از اسکلت یک زوج از دوران روم باستان نشان می‌دهد این زن و مرد یک هزار و 500 سال دست‌های یکدیگر را گرفته‌اند.

باستان شناسان ایتالیایی معتقدند این زوج به طور همزمان بین قرن 5 و 6 پس از میلاد در شمال مرکزی ایتالیا به خاک سپرده شده‌اند.

یک حلقه برنزی در انگشتان زن دیده می‌شود و به نظر می‌رسد که این زن در حال نگاه کردن به مرد است.


باستان شناسان معتقدند این دو هنگام دفن شدن به صورت یکدیگر خیره شده بودند. وضعیت ستون مهره مرد نشان می‌دهد سر وی پس از مرگ به سمت دیگری چرخیده است.

بر اساس گزارش دیسکاوری، این 2 اسکلت توسط باستان شناسان دانشگاه بولونیا در ایتالیا مورد مطالعه و بررسی قرار می‎گیرد تا سن، نسبت و همچنین علت مرگ آن‎ها مشخص شود.
saeb بازدید : 59 دوشنبه 22 خرداد 1391 نظرات (0)

رستورانی آمریکایی بزرگترین همبرگز جهان را در معرض فروش گذاشتند.

  رستوران به بی نظیر ایالت میچگان آمریکا ساندویچ" همبرگر" به وزن 153 کیلوگرم به معرض نمایش گذاشتند.

رستوران "مالی اسپورتز" رکورد سابق خود را در بزرگترین همبرگر جهان که وزن آن به 144 کیلو گرم می رسید، شکست.

یکی از کارگران این رستوران گفت: صدها نفر روز جمعه گذشته برای مشاهده این همبرگر بزرگ جمع شدند.

وی گفت: این همبرگر به مبلغ دو هزار دلار فروخته شد و هنوز قیمت همبرگر جدید تعیین نشد.

این روزنامه در ادامه گزارش خود نوشت: برای آماده کردن این ساندویچ 22 ساعت تلاش کردیم.




saeb بازدید : 84 دوشنبه 22 خرداد 1391 نظرات (15)

روزی، سنگتراشی که از کار خود ناراضی بود و احساس حقارت می کرد، از نزدیکی خانه بازرگـانی رد می شد. در باز بود و او خانه مجلل، باغ و نوکران بازرگان را دید و به حال خود غبطه خورد و با خود گفت: این بازرگان چقدر قدرتمند است! و آرزو کرد که مانند بازرگان باشد. در یک لحظه، او تبدیل به بازرگانی با جاه و جلال شد. تا مدت ها فکر می کرد که از همه قدرتمند تر است، تا این که یک روز حاکم شهر از آنجا عبور کرد، او دید که همه مردم به حاکم احترام می گذارند حتی بازرگانان. مرد با خودش فکر کرد: کاش من هم یک حاکم بودم، آن وقت از همه قوی تر می شدم! در همان لحظه، او تبدیل به حاکم مقتدر شهر شد. در حالی که روی تخت روانی نشسته بود، مردم همه به او تعظیم می کردند. احساس کرد که نور خورشید او را می آزارد و با خودش فکر کرد که خورشید چقدر قدرتمند است. او آرزو کرد که خورشید باشد و تبدیل به خورشید شد و با تمام نیرو سعی کرد که به زمین بتابد و آن را گرم کند. پس از مدتی ابری بزرگ و سیاه آمد و جلوی تابش او را گرفت. پس با خود اندیشید که نیروی ابر از خورشید بیشتر است، و تبدیل به ابری بزرگ شد. کمی نگذشته بود که بادی آمد و او را به این طرف و آن طرف هل داد. این بارآرزو کرد که باد شود و تبدیل به باد شد. ولی وقتی به نزدیکی صخره سنگی رسید، دیگر قدرت تکان دادن صخره را نداشت. با خود گفت که قوی ترین چیز در دنیا، صخره سنگی است و تبدیل به سنگی بزرگ و عظیم شد. همان طور که با غرور ایستاده بود، ناگهان صدایی شنید و احساس کرد که دارد خرد می شود. نگاهی به پایین انداخت و سنگتراشی را دید که با چکش و قلم به جان او افتاده است...

تعداد صفحات : 89

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظرتان در مورد این سایت بگوئید
    آمار سایت
  • کل مطالب : 890
  • کل نظرات : 95
  • افراد آنلاین : 25
  • تعداد اعضا : 32
  • آی پی امروز : 51
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 83
  • باردید دیروز : 33
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 190
  • بازدید ماه : 190
  • بازدید سال : 17,060
  • بازدید کلی : 211,817