loading...
سرگرمی
آخرین ارسال های انجمن
saeb بازدید : 100 چهارشنبه 14 تیر 1391 نظرات (0)

هرچند هر روز رابط کاربری گرافیکی ویندوز بهبود می‌یابد و اجرای برنامه و دستورات مختلف را آسان‌تر می‌کند اما هنوز بسیاری از کاربران حرفه‌ای و خوره‌های کامپیوتر ترجیح می‌دهند از Run و یا CMD برای اجرای سریع برخی از برنامه‌ها استفاده نمایند. بدون شک استفاده از دستورات متنی به نسبت استفاده از ماوس نیازمند هوش و ذکاوت بیشتری است اما برای این کار نیازی نیست برنامه نویس و یا کاربر فوق‌حرفه‌ای باشید. تنها کافی است با زومیت همراه باشید تا با بهترین دستورات متنی ویندوز آشنا شوید تا امور روزمره خود را سریعتر از پیش انجام دهید.

در ویندوز 7 و ویندوز 8 بصورت پیش فرض خبری از Run نیست اما برای دسترسی سریع به آن می‌توانید از کلیدهای ترکیبی Winkey+R استفاده کنید (از روی کی‌برد کلیدی که لوگوی ویندوز برروی آن است را نگه داشته و R را فشار دهید.) حال می‌توانید دستوراتی که در ادامه آمده را در همین جعبه Run وارد کنید.


شما می‌توانید برای دسترسی سریعتر به برنامه‌های مختلف از نام فایل اجرایی آنها استفاده کنید مثلا برای اجرای ماشین‌حساب در Run تایپ کنید Calc و یا برای دسترسی به نوت‌پد عبارت Notepad و برای ویرایش‌گر رجیستری، Regedit را وارد نمایید. اما ما در ادامه مقاله قصد داریم دستورات کاربردی‌ و جذاب‌تری را آموزش دهیم.
saeb بازدید : 54 شنبه 10 تیر 1391 نظرات (0)

مسعود رجبیان به عنوان یکی از مدیران فیلمبرداری تلویزیون، در زمینه مسائل فنی مربوط به فیلمبرداری مسابقات فوتبال یکی از به روزترین آدم هاست. آنقدر که برای سردرآوردن از آخرین تحولات فنی این حوزه، گاهی با هزینه شخصی برای تماشای مسابقات فوتبال به کشورهای دیگر سفر می کند!

صفاریان پور هم که حسابی به جزییات پخش تلویزیونی این مسابقات علاقه مند بود، قبل از شروع صحبت های مان خودش شماره رجبیان را گرفت و نیم ساعتی به عنوان مصاحبه با او گپ زد!

adame.gif

saeb بازدید : 81 سه شنبه 06 تیر 1391 نظرات (0)
عکستان را بک گراند گوگل کنید!
گوگل ویژگی جدیدی را اضافه کرده که برای عکاسان بسیار جذاب خواهد بود. در این ویژگی جدید شما می‌توانید صفحه اصلی گوگل را با عکسهای خودتان بعنوان پس زمینه تغییر دهید.

با مراجعه صفحه اصلی گوگل، لینکی با عنوان تغییر عکس بکگراند (Change background image) در گوشه پایین سمت چپ صفحه خواهید دید. اگر این لینک را نمی‌بینید از اکانت گوگل خود خارج شوید و مجددا تلاش کنید.

شما می‌‌توانید عکسی از مجموعه از پیش تعیین شده گوگل، گالری‌های عمومی، اکانت پیکاسا خودتان یا از عکسهایی که در کامپیوتر دارید را انتخاب کنید.

از قرار دادن عکسهایتان در بکگراند گوگل لذت ببرید! 

saeb بازدید : 79 دوشنبه 05 تیر 1391 نظرات (0)

در این مقاله قصد داریم کلیه معیارهای مهم و تاثیرگذار در انتخاب یک نمایشگر مناسب برای کامپیوتر را بصورت خلاصه و جمع‌بندی شده ارائه کنیم. در این راهنمای خرید با مفهوم پنل‌های TN و IPS آشنا خواهید شد و اهمیت زمان پاسخ‌گویی تصویر و رفرش‌ریت را بهتر درک خواهید کرد. اگر قصد خرید مانیتور برای کامپیوتر خود را دارید در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

بسیاری از کاربران در هنگام خرید یک کامپیوتر جدید، اهمیت کمی برای مانیتور قائل می‌شوند و تنها معیارهای انتخاب آنها، طراحی ظاهر و یا سایز نمایشگر است. اما در نظر داشته باشید که شما زمان بسیار زیادی را صرف مطالعه، خواندن ایمیل، مرور صفحات وب یا بازی‌های کامپیوتری می‌کنید که همگی در مانیتور به نمایش درمی‌آیند. پس لازم است، معیارهای خود را کمی گسترش داده و برای انتخاب مانیتور مورد نظر خود دقت بیشتری به خرج دهید. در این مقاله با معیارهای مهم تاثیرگذار در یک نمایشگر ایده‌آل آشنا خواهید شد.

saeb بازدید : 100 چهارشنبه 31 خرداد 1391 نظرات (1)

شاید هیچ شرکتی پر نفوذ تر از مایکروسافت در حوزه سیستم های عامل دسکتاپ پیدا نشود. این غول نرم افزاری، سراسر بازار سیستم عامل را در جهان به دست گرفته و ثابت کرده که قادر است هر نسخه ویندوز را با تغییرات زیادی نسبت به نسخه های قبلی اش ارائه دهد. هیچ چیز هم که نباشد، مایکروسافت فضای بازار سیستم های عامل را به خوبی می شناسد و می داند که باید برای موفقیت در این بازار چه کاری انجام دهد.

ویندوز 7 مایکرسافت مسلما یکی از مهم ترین نسخه های ویندوز در تاریخ زندگی این سیستم عامل بود. بعد از ارائه ویندوز ویستا، بازار مخالف مایکروسافت شروع به رشد کرد و بسیاری از فروشندگان، به قوانینی برای داون گرید کردن کامپیوتر به ویندوز XP تن دادند. مشتریان هم به اندازه ای که مایکروسافت انتظار داشت، از ویستا استقبال نکردند. به علاوه شرکت ها اصلا ویندوز ویستا را به حساب نمی آوردند. خب همه ی این ها بد است.

با ویندوز 7، مایکروسافت توانست ویستا را به خوبی تعمیر کند. در واقع این نسخه همان سیستم عاملی است که ویستا باید می بود. و حالا مایکروسافت هم تایید کرده که ویندوز 7 سریع ترین فروش را در تاریخ ویندوز داشته است. این واضح است که مصرف کنندگان هم از ویندوزی که هم اکنون استفاده می کنند؛ حداقل بیشتر از ایکس پی راضی هستند.
با این حال که ویندوز 8 فقط در گوشه صحنه، ایستاده است؛ شایعات مایکروسافتی حول محور این سیستم عامل و امکانات آن، می چرخند. اگر چه فعلا اطلاعات کمی از این سیستم عامل در دسترس است؛ اما یک چیز را به طور قطع می توان گفت: این که 8 از 7 بهتر خواهد بود. اما چرا؟

saeb بازدید : 143 سه شنبه 30 خرداد 1391 نظرات (0)

بزرگترین شرکت تولید کننده نرم افزار عصر دیروز دوشنبه 28 خرداد ماه از تبلت جدید خود با نام "مایکروسافت سرفیس" رونمایی کرد که گفته می شود سرانجام این تبلت می تواند رقیب جدی برای آی پد تلقی شود.

تبلت "مایکروسافت سرفیس" (Microsoft Surface) از شرکت مایکروسافت با هدف کار کردن با ویندوز 8، سیستم عامل جدید این شرکت طراحی شده است.

این شرکت هنوز پیشگام سیستمهای عامل کامپیوتری در بازار است و روی بازگشت مصرف کنندگان به سیستم عامل آشنای خود که همان ویندوز است حساب باز کرده است.

saeb بازدید : 132 پنجشنبه 25 خرداد 1391 نظرات (0)

گر در روز کارهای تکراری زیادی را با رایانه‌تان انجام می‌دهید، می‌توانید بخش اعظمی از این امور را به برنامه AutoHotKey سپرده و نه تنها در وقت خود صرفه‌جویی کرده، که زمان مرده خود را به زمانی زنده برای انجام کارهای دیگر بدل کنید. پس با زومت و آموزش استفاده از AutoHotKey همراه باشید.   

علی‌رغم ظاهر ساده و ابتدایی، AutoHotKey با حجم 1.95 مگابایت، نرم‌افزار ارزشمندی است. این برنامه رایگان و بازمتن از زبان اسکریپت نویسی اختصاصی خود برای تسریع در امور تکراری و روزمره بهره می‌برد، بدین ترتیب قادر خواهید بود تا نحوه‌ی اجرای برنامه‌های ویندوز را دست خوش تغییر و تحول نمایید.


همانطور که از اسم برنامه پیداست، AutoHotKey می‌تواند با استفاده از کلیدهای میانر صفحه کلید و موشواره، رویدادها و امور راهبری رایانه را با سرعتی بیشتر هدایت و مدیریت نماید. اگر دغدغه یادگیری این زبان کدنویسی را دارید، هیچ نگران نباشید که بیش از آنچه فکر می‌کنید کار ساده است. تنها کافی است قدری صبوری کرده و از هوشمندی‌تان بهره ببرید.

پس از نصب و اجرای این برنامه برای نخستین بار، می‌توانید به کمک ویزارد برنامه، با کدهای نمونه آشنا شوید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظرتان در مورد این سایت بگوئید
    آمار سایت
  • کل مطالب : 890
  • کل نظرات : 95
  • افراد آنلاین : 10
  • تعداد اعضا : 32
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 33
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 123
  • بازدید ماه : 123
  • بازدید سال : 16,993
  • بازدید کلی : 211,750