loading...
سرگرمی
آخرین ارسال های انجمن
saeb بازدید : 92 چهارشنبه 15 شهریور 1391 نظرات (0)

نقاشی فیگوراتیو در این چند سال اقبال خوبی پیدا کرده است، خصوصا نقاشی هایی که از زمانه اکنون ما روایت می کنند. هنرمندان خصوصا جوانان به راحتی وضعیت موجود را نقد می کنند، کاراکتر هایی که این روزها در بسیاری از نقاشی ها و عکس ها می بینیم همان هایی هستند که در خیابان و اطرافمان می بینیم. هما ارکانی متولد ۱۳۶۲ (۱۹۸۵ میلادی) در تهران است. او از آن هنرمندهایی است که آنچه در اطراف خود دیده را به نقد کشیده است. ارکانی با دغدغه آسیب شناسی جنسیتی دختران نوجوان و جوانی که در اطراف خود دیده است را با نگاهی که کمی حاکی از دلسوزی و انتقاد است با رنگ و روغن نقاشی کرده است. در عین حال او بسیار رک و صریح منظور خود را در مورد جایگاه نسل جوان در زندگی و حیات امروزی شان در جامعه ای كه در آن می زیند، مطرح کرده است.

در یکی از کارهایش او دختر جوانی را با ژستی اغوا گر در حالی نقاشی کرده است که داخل یک آسانسور ایستاده و از خود با موبایل عکس گرفته و آن عکس را در داخل یک صفحه فیسبوک گذاشته است. در یک نقاشی دیگر، چهار دختر جوان و شاد در داخل یک بستنی جای گرفته اند و در حالی که شکلات روی شان میریزد غافل از همه چیز خوشحال هستند. جالب است که یکی از این چهار نفر خود او است ...

نقاشی های هما ارکانی با فانتزی زیاد و اغراق و حس هجوی که دارند حسی کاریکاتوری را القا می کنند. او تقابل نقش سنتی زن در خانه و نقشی که جامعه امروز به او می دهد را تصویر کرده است. آثار او جنس دوم هایی را نشان می دهد که مقهور زیبایی با تعریف جدید خودشان هستند. تعریفی که تقلیدی از شکل دست چندم آن در غرب است. نوعی زیبایی که همه را شبیه هم می سازد و آرزوهایی دور و دراز از اینکه مورد توجه قرار بگیرند. اینها دغدغه های زنان و دخترانی است که سعی دارند شبیه بقیه همجنسهایشان باشند، آرایش کرده و آراسته باشند، پوستی تیره و برنزه داشته باشند ...


سرگشته میان سنت و دنیای مدرن
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
هنر او نشانگر عصیان نسل جوانی‌است که از یک سو اسیر سنت شده ولی نگاهش به دنیای مدرن است.

saeb بازدید : 594 یکشنبه 18 تیر 1391 نظرات (0)
دختری که با بدن برهنه و سوخته همه را تحت تاثیر قرار داد! + عکس
یکی از مشهورترین و شاید بتوانم به جرأت بگویم، مشهورترین عکس جنگ ویتنام، عکسی است موسوم به دختر ناپالمی...

یکی از مشهورترین و شاید بتوانم به جرأت بگویم، مشهورترین عکس جنگ ویتنام، عکسی است موسوم به دختر ناپالمی. چند روز پیش مصادف به چهلمین سال گرفته شدن این عکس، به همین مناسبت با هم داستان گرفته شدن این عکس و پیامدهای آن را مرور می‌کنیم.
در هشتم ژوئن سال ۱۹۷۲، دهکده‌ کوچکی در ویتنام جنوبی به نام «ترنک بنگ» به دست نیروهای ویتنام شمالی افتاده بود، دختری نه سال به نام «فان تی کیم فوک» در آن زمان ساکن این روستا بودند و قصد داشتند با بقیه مردم و سربازان به جایی امن در ویتنام جنوبی بروند، اما یک خلبان ویتنام جنوبی، آنها را با سربازان طرف مقابل اشتباه گرفت و با بمب ناپالم به آنها حمله کرد، دو تن از اعضای خانواده «کیم فوک» به همراه دو نفر دیگر از ساکنان روستا در این جریان کشته شدند و پوست و لباس‌های دخترک هم به سختی سوخت و آتش گرفت، طوری که مجبور شد لباس‌هایش را پاره کند و از تنش خارج کند.
دخترک در جاده منتهی به روستا می‌دوید و فریاد می‌زد: «خیلی داغه، دارم می‌میرم، آب می‌خوام، به من آب بدید.»
یک عکاس ۲۱ ساله خبرگزاری آسوشیتدپرس در آن زمان در محل حضور داشت، او صدای فریادهای دخترک را برداشت و عکسی برداشت که برای همیشه جاودان شد. این عکاس نیک اوت Nick Ut نام داشت.
saeb بازدید : 83 دوشنبه 12 تیر 1391 نظرات (0)

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


یكی از نیازهای اساسی بدن ویتامین ها است که مطالب مندرج در این ایمیل اطلاعات كامل ویتامین ها را خدمت شما دوستان پرشین استار ارائه میدهد. چراکه گروهی از کارشناسان تغذیه و طب مکمل در مقاله ای جدید و جامع، اطلاعات مفیدی را درباره انواع ویتامین ها و نقش آن ها در بدن ارائه کرده اند که به شما امکان می دهد درباره نیاز های بدن خود بیشتر بدانید.

بدن انسان شبیه به یک موتور قدرتمند است و درست مثل یک ماشین باید دائما سوخت مناسب به آن برسد. بدن ما باید بطور مرتب با دریافت ویتامین های مناسب و سازگار احیا شود تا بتواند عملکرد صحیحی داشته باشد و درست کار کند. ویتامین ها که بعنوان کاتالیزورها و کوآنزیم ها در بدن عمل می کنند از سلول ها محافظت کرده و نقش های مهمی را در فعالیت های سوخت و سازی بدن ایفا می کنند اما هنوز دانش انسان درباره این ترکیبات ضروری و حیاتی بسیار اندک است. در این مقاله آمده؛ هر یک از ویتامین ها شامل ویتامین A ،C ،D ،E ،K و انواع ویتامین هایB نقش منحصربفرد و جداگانه ای در بدن ایفا می کنند. به استثنای ویتامین های B۱۲ وD۳، ویتامین های A ،B ،C و E از نوع ویتامین های موجود در رژیم غذایی هستند. بسیاری از افراد معتقدند؛ اگر روزی یک عدد قرص مولتی ویتامین بخورند مریض نمی شوند. یا با رسیدن به سن ۴۰سالگی باید بعنوان مکمل یک داروی مولتی ویتامین را به رژیم خود بیفزاید. در واقع اگر مولتی ویتامین ها حاوی آهن و مواد معدنی باشند ممکن است مشکلات گوارشی ایجاد کنند. همچنین برخی از ویتامین ها مثلA، D۳، E وK به دلیل اینکه محلول در چربی هستند مصرف دوز بالای آن ها می تواند تاثیر سمی روی بدن داشته باشند و موجب بروز تغییرات روانی و نورولوژیکی شوند. به نوشته ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی نشنال ول بیینگ؛ از سوی دیگر، کمبود و فقدان این ویتامین ها نیز می تواند عوارض و پیامد های جبران ناپذیری برای بدن داشته باشند. نکته دیگر که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که افراد با شرایط بدنی متفاوت یا با بیماری های مختلف به رژیم های متفاوت و البته متناسب با بدن خودشان نیازمند هستند بنابراین بجای تجویز شخصی این ویتامین ها، همواره توصیه می شود که تعیین نوع ویتامین و دوز مورد نیاز آن را به پزشک و درمانگر متخصص واگذار کنید تا با شناخت کافی از نیاز بدن شما آن را تجویز کند. در ادامه این کارشناسان تغذیه و طب مکمل، به منظور پیش آگاهی ما، عملکرد چند نمونه از ویتامین های مهم در بدن را توضیح می دهند:

saeb بازدید : 154 جمعه 09 تیر 1391 نظرات (0)

آیا مایلید به افکار کسی که در کنار دستتان نشسته است پی ببرید ؟ اگر با افراد زیادی مواجه شده باشیم می‌ توانیم بسیاری از افراد را حتی از نوع صحبت کردنشان بشناسیم ‌. اما این شناخت در مواجه حضوری با دانستن بسیاری از حالات ثابت شده در علم روان ‌شناسی بهترین فرهنگ نامه آدم ‌شناسی را برایمان می ‌گشاید .

با شناخت بیشتر افراد ، ارتباطمان جهت دار می‌ شود و در مدت کوتاهی خواهیم توانست که به هدف مورد نظر از این آشنایی و ملاقات نزدیک شویم‌ .

ایجاد رابطه صحیح باعث رشد عزت نفس در انسان می‌ شود و ارتباط ما با خودمان و اطرافیان تقویت می ‌شود . هر چه بهتر و کامل‌ تر با خود و دیگران ارتباط برقرار کنیم‌ ، احساس موفقیت از ایجاد یک ارتباط صحیح و دوستانه ما را زودتر به هدف هایمان می‌ رساند و باعث تعالی افکار و رفتارمان در زندگی می‌ شود .

adame.gif

saeb بازدید : 78 جمعه 09 تیر 1391 نظرات (0)

بین تیپ های شخصیتی انسان و گروه خونی رابطه ی مستقیمی وجود دارد. گروه خونی من B+    ویژگی های هر گروه خونی را در زیر مشخص شده جالب است بدونید رژیم غذایی مناسبی هم می توان بر حسب گروه خونی تان انتخاب کنید.

adame.gif

saeb بازدید : 99 جمعه 09 تیر 1391 نظرات (0)
چطور خلق‌تان را بهبود بخشید؟!

«مهم‌ترين تصميم‌ها را وقتي داراي بدترين خُلق هستيد، نگيريد. صبر كنيد؛ طوفان مي‌گذرد و بهار خواهد رسيد!»

بدخُلقي مي‌تواند نشانه‌اي‌ از تحمل زياد فشار رواني، عدم تنظيم قند خون يا نوسانات هورموني بدن باشد. علت بدخلقي هرچه باشد، مي‌توانيم با كنترل و مديريت هيجان‌ها، آن‌را بهبود بخشیم.

رعايت توصيه‌هاي زير مي‌تواند در بهبود خلق مؤثر باشد:

adame.gif


saeb بازدید : 122 جمعه 02 تیر 1391 نظرات (0)
 با توجه به رمز و راز و ابهاماتی که درباره سایر کرات و جهان های دیگر وجود دارد، همواره شاهد ترسیم چهره ای عجیب و خشن از آنها بوده ایم. اما کره ای که منزلگاه ما محسوب می شود نیز حقایق جالب توجه و رازآلودی را به خود اختصاص داده است: از کوه های آتشفشانی، سقوط شهاب سنگ ها و برخوردهای فاجعه بار صفحات سنگی تا شگفتی ها و چرخه های عجیب زندگی در اقیانوس ها. در این میان وجود سردترین، داغ ترین، مرتفع ترین و پست ترین مناطق در کره زمین نیز جذابیت های خاص خود را دارد. از این رو، در چند بخش برخی از حقایق جالب توجه آن را بررسی خواهیم کرد.
در هشتم ماه می 1978، "رینولد مسنر" و "پیتر هابلر" اولین کوهنوردانی بودند که قله "اورست" را بدون استفاده از کپسول اکسیژن فتح کردند. پس از آن، مسنر احساس خود در زمان فتح قله را این گونه تشریح کرد: چیزی جز یک ریه فشرده و مچاله که بر روی مه و قله شناور شده بود، نبودم.

saeb بازدید : 89 جمعه 02 تیر 1391 نظرات (0)
8 ویژگی یک مرد واقعی
یک مرد واقعی همیشه به خود و دیگران احترام می گذارد، مگر اینکه مورد بی احترامی قرار گیرد. او الگو و نمونه ای برای پیروان خود و به خصوص فرزندانش است.

درس امروز درسی پایه ای و اساسی است، در مورد پایه و اساس مرد بودن است. با کلیه ی اطلاعاتی که در دست دارم، مطمئن هستم که شما بحث درمورد چنین مسائلی را بی فایده می دانید و خواهید گفت چرا وقتی مسائل مهمتری مثل کار و تجارت هست، باید چنین چیزهایی یاد بگیرید. 
پاسخ این سوال بسیار ساده است: 
برای ساختن یک خانه فوق العاده، ابتدا باید یک فونداسیون محکم بسازید تا بتوانید سایر چیزهای زیبا را روی آن قرار دهید. برای ساختن یک مرد بزرگ نیز، نیاز به یک پایه و اساسی استوار و مستحکم است تا بعد بتوانید چیزهای کوچک دیگر را روی آن اضافه کنید. 

طی چند سال گذشته به من ثابت شده که اکثر مردها فاقد این فونداسیون و بنیاد هستند تا بتوان به آنها قانون ها و اصول دیگر را آموزش داد. تعاریف بسیاری برای یک مرد وجود دارد و افراد مختلف نظریه های متفاوتی دارند. اما من در اینجا آنچه واقعاً لازم است بدانید را برایتان آورده ام. 

saeb بازدید : 138 پنجشنبه 01 تیر 1391 نظرات (0)

n00161021-r-b-000ماجرا از جمعه 11 خرداد امسال در شبکه تهران آغاز شد. زمانی که محمد رویانیان، مدیر عامل تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به سؤالات مهدی واعظی، مجری برنامه «ورزش از نگاه پنج» به شدت عصبانی شد و او را «بچه‌جان» خطاب کرد.

در این برنامه، رویانیان به واعظی که درباره صحبت‌های انتقادی علی پروین سؤال می‌کرد، به تندی گفت: «بچه‌جان، تو مدیریت من را زیر سؤال می‌بری؟ من به اندازه سن تو در این کشور خدمت کردم و مدیر بودم.» او همچنین گفت: «این چه وضع سؤال پرسیدن است؟ چه کسی شارژت کرده که این‌طور سؤال می‌پرسی».

همین اتفاق منجر به اعتراض‌های شدید رویانیان به مدیریت شبکه تهران شد و سعید مقیسه مدیر جدید این شبکه نیز که به تازگی سکان مدیریت این شبکه را در دست گرفته، برای جلوگیری از هرگونه جنجال و حاشیه‌سازی، حکم به تعلیق موقت واعظی داده است.

بر همین اساس، این گوینده تا اطلاع ثانوی ممنوع‌التصویر شده است و هفته گذشته نیز، دو مجری دیگر برنامه «ورزش از نگاه پنج» را اجرا کردند.

واعظی از جمله مجریان شبکه تهران است که از اواخر دهه 80 به جمع برنامه‌سازان این شبکه پیوست. در کارنامه او اجرای برنامه‌های «با ما اینجا» و «صبح بخیرتهران» دیده می‌شود.

گفته می‌شود این مجری یک طرفدار متعصب تیم استقلال است و مواجهه او با رویانیان، تا حدود زیادی از همین مسئله نشأت گرفته و برای او دردسرساز شده. البته گویا این ممنوع‌التصویری بیشتر برای آن است تا آبها از آسیاب بیفتد تا زمینه برای حضور مجدد این مجری جوان فراهم شود.


saeb بازدید : 72 پنجشنبه 01 تیر 1391 نظرات (0)

آخرین بار که رضا صادقی در تهران روی صحنه رفت را به یاد دارید؟ زمان زیادی از آخرین اجرای خواننده پرطرفدار آلبوم «دیگه مشکی نمی پوشم» در تهران می گذرد و در این بین حرف و حدیث های فراوانی هم مطرح و نقل محافل شد تا رضا صادقی به رغم سکوت کامل خبری و اجتناب از هرگونه گفت و گوی رسانه ای، جزو پر سروصداترین خواننده های پاپ سال 90 باشد.

اما این سکوت بالاخره شکسته شده و صادقی قرار است در روزهای 4 و 5 تیر ماه و روزی یک سانس در سالن همایش های برج میلاد روی صحنه برود. اجرایی که قطعا پس از این دوری طولانی می تواند مورد توجه مخاطبان موسیقی قرار بگیرد.

انتشار آلبوم «دیگه مشکی نمی پوشم» بهانه خوبی برای رضا صادقی در سال گذشته بود تا پس از جار و جنجال های آلبوم جدیدش، دور جدید اجراهای زنده اش را در تهران و شهرستان رویو صحنه ببرد.

این اتفاق هم افتاد و صادقی با چند اجرای موفق توانست به خوبی نظر مساعد مخاطبان موسیقی را به خود جلب کند اما در این بین بحث اتمام قرارداد این خواننده با شرکت «ایران گام» باعث شد که به یکباره صادقی تصمیم به عدم برگزاری برنامه زنده تا قبل از مشخص شدن برنامه گذار جدیدش بگیرد و همین تصمیم، مخاطبان این خواننده را بیش از شش ماه از خواننده مورد علاقه شان بی خبر گذاشت.

او در این مدت البته بیکار ننشست و چند پروژه نیمه تمام از قبیل تک قطعه اش برای آلبوم «دلصدا 2» را به اتمام رساند و از آن مهم تر به عنوان خواننده مهمان، در آلبوم جدید بابک جهانبخش، یک کار دو صدائه را با این خواننده خواند. قطعه ای که با انتشار ویدئویی یک دقیقه ای از آن باز هم صادقی به راس اخبار موسیقی پاپ آمد و با استقبال دوستدارانش رو به رو شد.

saeb بازدید : 95 پنجشنبه 01 تیر 1391 نظرات (0)
تفاوت های چشمگیر ماکسیما 2012 + تصاویر
نمایندگی نیسان در شمال آمریکا قیمت مدل 2012 ماکسیما را ...
نمایندگی نیسان در شمال آمریکا قیمت مدل 2012 ماکسیما را برای بازار ایالات متحده آمریکا اعلام کرد. و گفت این مدل در دو نوع با یک موتور 3.5 لیتری v6 سیلندر با قدرت 290 اسب بخار همراه با جعبه دنده Xtronic CVT با امکانات بیشتر ارائه خواهد شد.نیسان مدل 2012 ماکسیما را با جلو پنجره مشبک کرومی همراه با چراغ های زنون HID با لنز دودی رنگ و مه شکن های در پایین سپر در قسمت جلو همراه با رینگ های با سایز 18 تا 19 اینچ از نوه آلیاژی آلومینیوم در نمایی جانبی ودر قسمت عقب هم اسپویلر جدید روی در صندق عقب و چراغ های جدید از نوع LED بخشی از تغییرات به وجود آمد در این مدل 2012 بوده است. 
saeb بازدید : 81 چهارشنبه 31 خرداد 1391 نظرات (0)
راه های ساده برای روانی کردن زن هایتان!!
وقتی بعد از یك روز شلوغ براتون غذا درست كرد و با تمام خستگی كنارتون نشست بهش بگید:ممنون عزیزم ، خوب شده ، ولی كاش قبل از درست كردنش به مامانم زنگ میزدی و طرز تهیه این غذا رو ازش میپرسیدی ...
saeb بازدید : 743 چهارشنبه 31 خرداد 1391 نظرات (0)

یک بازی بسیار جالب و جذاب از سری بازی های فوتبالی برای علاقه مندان به این بازی ها.

شما نقش یک دروازه بان را دارید که باید با واکنش های به موقع و سریع ضربه های حریف را مهار کنید.این کار با حرکت موس انجام میگیرد.هنگام بارگزاری بازی اندکی صبور باشید زیرا حجم بازی نسبتاً بالاست (2Mb).پس از بارگزاری بر روی لینک قرمز رنگ پایین سمت راست صفحه Play Game کلیک کنید و از انتخاب لینکهای دیگر خودداری نمایید.

برای شروع بازی ابتدا بر روی عکس زیر کلیک کنید

saeb بازدید : 96 چهارشنبه 31 خرداد 1391 نظرات (0)

رئیس پلیس راهور تهران با اعلام اینکه روزانه 800 خودرو در تهران توقیف می‌شوند، گفت: گشت شکار و گروه ضربت موتورسوار به زودی در بزرگراههای سطح شهر راه اندازی می شوند.

 سردار حسین رحیمی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اشاره به اینکه 146 نفر در سال گذشته نسبت به سال 89 در تصادفات شهر تهران کشته شده اند گفت: تهران رتبه اول کشور را در کاهش تلفات رانندگی دارد. ضمن اینکه اجرای خوب قانون جدید راهنمایی و رانندگی در کشور مرهون اجرای خوب آن در تهران است.

وی ادامه داد: شعار امسال ما بهبود رفتار ترافیکی و هوشمند سازی معابر است و به همین منظور 80 هزار راننده تاکسی امسال در پایتخت آموزش می بینند. ضمن اینکه آموزش به عابر، رانندگان و راکبان در دستور کار ما قرار دارد. البته رانندگان نمونه نیز هر هفته معرفی و تشویق می شوند.
 
به گفته رئیس پلیس راهور تهران رانندگانی که مرتکب تخلف شده و خودروی آن ها توقیف می شود باید قبل از ترخیص خودرو حتما در کلاس های آموزشی شرکت کنند.

saeb بازدید : 68 سه شنبه 30 خرداد 1391 نظرات (0)
مردی كه در هيچ قبری جا نگرفت! + عکس
اين ماجرا در سال 1936 ميلادی در اسپانيا روی داده است.فدريكو گارسيا لوركا( fedricu garcia lorca ) شاعر ونويسنده پر آوازه اسپانيا از معدود انسانهايی بود كه در نوشته های خود به چگونگی مرگش نيز اشاره داشته بود.


saeb بازدید : 121 سه شنبه 30 خرداد 1391 نظرات (0)

پس از هجوم گسترده بازیگران سینما به سمت خوانندگی، نوبت به فوتبالی ها رسید که شانس خود را در این عرصه امتحان کنند. چند سال پیش «رضا عنایتی» آلبوم «همه چیم تو» را منتشر کرد و بعد از او «پژمان جمشیدی« به صورت جدی مشغول جمع آوری آلبوم شد که قرار است آلبوم او به نام «یازده»، شهریور امسال منتشر شود.


اما این بار «علی انصاریان» بازیکن سابق پرسپولیس هم در این عرصه وارد شده و قطعه «شدید» را منتشر کرده است. این قطعه را انصاریان با همراهی «مهدی کشوری» خوانده است. این تک تراک از ظهرر دیروز برای دانلود در سایت های موسیقی منتشر شده است.
saeb بازدید : 89 سه شنبه 30 خرداد 1391 نظرات (0)

بسیاری از محصولات بازار ایران در اثر تبلیغات سنگین مشهور شده‌اند اما باید توجه کرد که مشهور بودن الزاماً به معنای مقبول بودن نیست و اگر شرکتی توانست مشهور و مقبول باشد در فضای رقابتی موفق می‌شود.

پرویز درگی عضو هیئت مدیره انجمن علمی بازاریابی ایران با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه در حقیقت برند یادآور تمام کارکردهای تعامل با مشتریان است و حاصل رفتارهای گذشته یک بنگاه اقتصادی است، اظهار داشت: برند جزء دارایی‌های نامشهود یک بنگاه اقتصادی است و در واقع ارزشمندترین دارایی یک شرکت است.


این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه در فضای بازارهای انحصاری ، برندها براساس الزامات پاینده رشد نمی‌کنند ، خاطر نشان کرد: یکی از برکات رقابت این است که مصرف کنندگان، بیشتر برند محور و متقاضی محصول خاصی می شوند که به آن وفادارند. البته بسیاری از محصولات بازار ایران در اثر تبلیغات سنگین مشهور شده‌اند ولی مشهور بودن الزاماً به معنای مقبول بودن نیست. اگر شرکتی توانست مشهور و مقبول باشد در فضای رقابتی موفق می‌شود.
saeb بازدید : 91 دوشنبه 29 خرداد 1391 نظرات (0)

زبان شیطان، ‌ملکه آند و یا گل لاشه، نام گیاهی غول‌پیکر در ارتفاعات پرو و بولیوی است که بسیار به ندرت غرق در شکوفه می‌شود، گاهی در هر 100 سال فقط یک‌بار! گل‌های زیبای آن هم بدبوترین گل‌های جهان است.

بهنوش خرم‌روز: در ارتفاعات کشورهای پرو و بولیوی،‌ گیاه منحصر به فردی وجود دارد که به ملکه آند معروف است. این روزها ملکه آند غرق در گل شده و همین موضوع،‌ این گیاه را به ستاره‌ای برای عکاسی نبدیل کرده است. چرا؟ چون این گیاه واقعابه ندرت گل می‌دهد، در هر 100 سال فقط یک بار!

ملکه آند

به گزارش نشنال‌جئوگرافی، امورفوفالوس تیتانوم بزرگ‌ترین و البته بدبوترین گل جهان را دارد. گل‌های آن هم در بهترین حالت تنها دو روز و نیم دوام می‌آورند. بسیاری در توصیف بوی شکوفه‌های ملکه آند از عباراتی مانند تخم‌مرغ گندیده و فیل مرده و حتی بدتر استفاده کرده‌اند. اما همین بوی وحشتناک،‌ به تکثیر این گیاه کمک می‌کند. در واقع ملکه آند در شرایط خشک و بسیار سخت در ارتفاعات 3000 تا 4800 متری می‌روید. بویی که برای ما انسان‌ها بسیار وحشتناک است، سوسک‌های لاشخور را از فاصله‌های بسیار دور جذب می‌کند و همین سوسک‌ها باعث پراکنده شدن گرده‌های گیاه و در نتیجه تکثیر آن می‌شوند.

ملکه آند

به گفته محلی‌ها، ملکه آند که گل لاشه هم نامیده می‌شود، از اجساد پرنده‌ها تغذیه می‌کند. پرنده‌های گرسنه وقتی به این گیاه می‌رسند، جذب گل‌ها می‌شوند، اما برگ‌ها و تیغ‌های بسیار تیز آن‌ها را به دام می‌اندازد و اجساد آن‌ها در پای گیاه می‌افتد. بسیاری از محلی‌ها از این گل بیزارند چون شنیده‌اند که دام‌ها و سایر موجودات چه‌طور با این تیغ‌ها شکار شده و از پا در آمده‌اند.

پرندگانی که به دام ملکه آند می‌افتند

با این حال، برج گل‌های ملکه آند که گاه تا 12 متر ارتفاع دارد، منظره‌ای جذاب دارد که بسیاری از توریست‌ها و عکاس‌ها را به منطقه می‌کشاند. به گفته محققین، شرایط بسیار سخت محیطی باعث می‌شود که گیاه برای ذخیره منابع کافی برای گل دادن و تولید مثل نیاز به زمانی طولانی داشته باشد،‌50 سال و گاهی حتی تا 100 سال! در عوض در هر بار گل‌دهی، در حدود ده میلیون دانه تولید می کند.

ملکه آند

ملکه آند معمولا در گروه‌های چندصدتایی در مناطقی محدود می‌روید و همین امر، باعث می‌شود که ترکیب ژنتیکی و در نتیجه تنوع ژنتیکی در کار نباشد. در نتیجه این گیاه در مقابل بیماری‌های احتمالی،‌ تغییرات آب و هوایی و مانند آن بسیار آسیب‌پذیر است. در واقع این گیاه در طبقه در معرض خطر جای می‌گیرد. بر اساس آمارهای منتشر شده،‌ در حال حاضر 800هزار گیاه در پرو و 3500 گیاه در بولیوی وجود دارد. اما این ارقام در حال کاهش هستند. شاید برایتان جالب باشد بدانید این گیاه با نام‌های دیگری مانند زبان شیطان و نخل مار هم شناخته می‌شود.

saeb بازدید : 77 دوشنبه 29 خرداد 1391 نظرات (0)

«تو خود شیفته ای»، «تو وابسته ای»، «تو بدبینی»، «تو مردم گریزی». شاید شما هم از این برچسب ها خورده یا زده باشید.

 برچسب هایی که مستقیم «شخصیت» طرف مقابل را نشانه می روند. یعنی وقتی می گوییم فلانی تو خودشیفته ای منظورمان این نیست که تو الان، در این موقعیت خاص داری رفتارهای خودشیفته گرانه از خودت بروز می دهی.

 منظورمان این است که تو کلا و همیشه از خودمتشکری و می شود پیش بینی کرد که در آینده هم همین رفتارها را نشان دهی. اما واقعا قضیه به همین سادگی است. یعنی ما این همه آدم خودشیفته و وابسته و بدبین و فلان – که اسم علمی شان می شود اختلال شخصیت- داریم که مرتب به هم این برچسب ها را می زنیم؟ راستش نه. در این مطلب می خواهیم یکی از این اختلال های شخصیت، یعنی خودشیفتگی را بگذارید وسط. ته و تویش را درآوریم. فرقش را با خودشیفتگی سالم بگوییم، و خلاصه این «طرف تاریک» زندگی آدم ها را بکاویم.


مثل خیلی از اختلالات روانی دیگر نام خودشیفتگی (نارسیسیسم) هم از یک افسانه یونانی گرفته شده است. «نارسیس» نام یک پسر جوان در اساطیر یونان باستان است. معلوم است که به خاطر زیبایی، جناب نارسیس چندین و چند دختر دلباخته داشت اما او به هیچ کدامشان محل نمی گذاشت. برای همین دختران عاشق از خدایان یونان باستان خواستند کاری کنند که نارسیس تنبیه شود. آنها هم موقعیتی ترتیب دادند که نارسیس چهره خودش را در آب ببیند.

saeb بازدید : 100 یکشنبه 28 خرداد 1391 نظرات (0)

«استينگ» به ايران‌دوستي شهره است. عشق و علاقه به سرزمين ايران در گفتار و كلام او مشهود است؛ چه زماني كه براي ايرانيان پيغام تبريك نوروز مي‌فرستد و چه آن وقت كه در كنسرتش آرزوي بوييدن ايران را مي‌كند.

نام اصلي‌اش «گوردون ماتيو توماس سامنر» است. در دوم اكتبر 1951 در نيوكاسل انگلستان به دنيا آمد و در سال 1974 به گروه جاز «فونيكس جَزمن» پيوست. از همان زمان لقب «استينگ» را براي خود انتخاب كرد و كم‌كم حتي مدارك رسمي را هم با نام استينگ امضا كرد. او در كنسرت‌هايش بلوزهاي راه‌راه سياه و زرد بر تن مي‌كرد و شبيه مار مي‌شد.


به همين دليل، «استينگ» به معناي «نيش» لقب گرفت. در ژانويه 1977 به لندن رفت و به همراه استوارت كاپلند و اندي سامرز، گروه «پليس» را تشكيل داد. اواخر دهه 70 آلبوم‌‌هاي آنها در صدر جداول موسيقي قرار ‌گرفت و در سال 1980، گروه پليس، شش جايزه گرمي به دست آورد.
saeb بازدید : 106 یکشنبه 28 خرداد 1391 نظرات (0)

دنیس انر متولد ۲۷ آگوست ۱۹۵۸ در میشیگان امریکا می باشد. او در کودکی علاقه زیادی به گربه داشت و زمانی که به سن نوجوانی و جوانی رسید علاقه شدیدی به ببر پیدا کرد!





برای دیدن ادامه مطلب عضو شوید

saeb بازدید : 102 یکشنبه 28 خرداد 1391 نظرات (0)
نشانه یا آرم خودروها، خود به یک ابزار تبلیغاتی برای کمپانی ها مبدل شده اند. در میان تبلیغات رنگارنگ خودروها در سراسر دنیا، حداقل یک بار تصویری از نشانه یا آرم شرکت خودروسازی به نمایش در می آید و این نشانه ها گاهی سابقه ذهنی در چند نسل به جای گذاشته اند. بعضی از آرم ها تقریبا از ابتدای تولید اتومبیل بی تغییر باقی مانده اند، بعضی ها ساده تر شده اند و بعضی ها به طور کلی بازآفرینی شده یا تغییر کرده اند.

saeb بازدید : 87 یکشنبه 28 خرداد 1391 نظرات (0)

نمی توانیم به طور قطع بگوییم دخترها پیشقدم بشوند یا نه؛ فقط می توانیم درباره یک گروه مشخص سنی صحبت کنیم. ضمن اینکه همین سوال، پنج سال قبل یا حتی 10 سال بعد جواب های متفاوتی داشته و دارد.

الان پسرهای دهه 60 و 70 با دخترهایی روبه رو هستند که فردیت وسیع تری دارند. نسلی از زنان را داریم که درس خوانده اند. دنیا را گشته اند. استانداردهای جدیدی در زندگی شان دارند و در خیلی از جاهای زندگی شان نسبت به قبل انتخاب های بیشتری دارند. خود به خود این توانمندی انتخاب به مساله ازدواج هم می رسد.


سوال این است، آیا این دختر باید انتخاب بکند یا نکند؟ اگر انتخاب نکند و تن به ازدواج سنتی بدهد تا حدی با فردیتش ناسازگاری دارد و احساس کالا بودن دارد. او خیلی مرد را در تفاوت آنچنانی با خودش نمی بیند و بنابراین جایگاه انتخابگری را به او نمی دهد. در صورت یکه قبلا این جایگاه را می داد. چون مرد خیلی دنیا دیده تر از او بود و مسوولیت اجتماعی داشت. اما الان این موقعیت ها یکسان است.
saeb بازدید : 83 شنبه 27 خرداد 1391 نظرات (0)

امروز 27 ژوئن (6 تیر) مصادف با سالروز تولد کریستف کیشلوفسکی کارگردان فیلم‌های معروفی چون «آبی»، «قرمز»، «سفید» و «زندگی دوگانه ورونیکا» است.

سنگ قبر این کارگردان در ورشو در لهستان واقع شده و طراحی جالبی دارد. طراحی این سنگ قبر دو دست یک نفر را روی یک پایه سنگی نشان می‌دهد.

این دو دست حالت دستان کارگردانی را به خود گرفته‌اند که به صحنه موردنظر خود نگاه می‌کند تا قاب و زاویه دلخواهش را پیدا کند.

saeb بازدید : 103 شنبه 27 خرداد 1391 نظرات (0)

تاریخ مرده سوزی بین بشر به 20 هزار سال پیش و به جسد فردی موسوم به مونگو لیدی در دریاچه مونگو استرالیا بر می گردد. پیش از زرتشتیان نیز مرده سوزی در برخی اقوام داخل پارس ها نیز به قولی رایج بوده اما با ورود زرتشت این عمل کامات منسوخ می شود.(ثابت نشده است)

فرایند کاهش حجم بدن انسان مرده و تبدیل ان به ترکیبات شیمیایی به شکل قعات ریز و استخوانهای کوچک را مرده سوزی می گویند. این کار از طریق سوزاندن در کوره و یا در فضای باز با استفاده از درجه حرارات بسیار بالا صورت می پذیرد. این عمل ممکن است بعنوان مراسم تشییع جنازه در برخی فرهنگها و یا عملی بعد از مرگ و به جای تشییع جنازه صورت گیرد. این کار همچنین به جای دفن بدن کامل داخل تابوت و یا بدون تابوت انجام شود.

saeb بازدید : 80 شنبه 27 خرداد 1391 نظرات (0)
باستان شناس ایتالیایی اسکلت اولین خون آشام زن را در ونیز پیدا کرد. جسد زن مذکور در حالی که تکه آجری در دهانش قرار داده شده بود توسط باستان شناسی از دانشگاه فلورانس کشف شد. فلسفه خون آشام ها که خاستگاه آنها اروپا بوده به دو دلیل مذهبی و پزشکی بوده است. در دوره قدیم مردم بدلیل نفوذ خرافات عقیده داشتند که خوردن خون برای سلامتی در طول عمر مفید بوده و نیز برای دوباره متولد شدن ضروری است.
saeb بازدید : 88 شنبه 27 خرداد 1391 نظرات (0)

پرده‌ای از تاریکی، زیبایی طبیعی اکثر غارهای دنیا را پوشانده است. برخی از غارها حفره‌هایی در دیواره صخره‌ای کنار خطوط ساحلی هستند که همواره در معرض هجوم بی‌رحمانه امواج قرار دارند. برخی دیگر از غارها نیز از گدازه‌های آتشفشانی ساخته شده‌اند که با خنک و سخت شدن سطح خارجی گدازه، تونل‌هایی را در دل صخره‌های مذاب ایجاد کرده‌اند. غارها حتی ممکن است در یخچال‌های طبیعی و کوه‌های یخ شکل بگیرند، زمانی که جریان آب گرم تونل‌هایی را در این حجم‌های عظیم از یخ ایجاد می‌کند.

اما به گزارش نشنال جئوگرافیک، اغلب غارها از جنس کارست هستند، چشم‌اندازی از سنگ آهک، دولومیت و صخره‌های گچی که به آرامی در آب حل می‌شوند و محیطی با زمینه اسیدی به وجود می‌آورند. بارانی که با دی‌اکسید کربن موجود در هوای این غارها ترکیب می‌شود، هنگام ریختن بر روی زمین و فرو رفتن در آن، مقدار بیشتری از این گاز را در محیط پراکنده می‌کند. نتیجه کار محلول اسیدی ضعیفی است که مهم‌ترین ماده معدنی صخره‌های کارستی، یعنی کلسیت (سنگ آهک بلوری) را در خود حل می‌کند. به مرور زمان سوراخ‌ها و مجراهایی در این محیط شکل می‌گیرد و غارها را به وجود می‌آورد: فرایندی که بیش از 100 هزار سال به طول می‌انجامد.

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظرتان در مورد این سایت بگوئید
    آمار سایت
  • کل مطالب : 890
  • کل نظرات : 95
  • افراد آنلاین : 28
  • تعداد اعضا : 32
  • آی پی امروز : 92
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 148
  • باردید دیروز : 33
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 255
  • بازدید ماه : 255
  • بازدید سال : 17,125
  • بازدید کلی : 211,882