loading...
سرگرمی
آخرین ارسال های انجمن
saeb بازدید : 62 دوشنبه 22 خرداد 1391 نظرات (0)

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

ارزش خوندن این متن به دقایق وقتی هست که شما صرف می کنید
پس سعی کنید این دقایق رو از دست ندید دوستان من

...
..
.

همه ما خودمان را چنین متقاعد می كنیم كه زندگی بهتری خواهیم داشت اگر:
شغلمان را تغییر دهیم
مهاجرت كنیم
با افراد تازه ای آشنا شویم
ازدواج كنیم

saeb بازدید : 49 دوشنبه 22 خرداد 1391 نظرات (0)

همه محصولات اين ليست يا بر اثر يک اشتباه کشف شده اند و يا هدف از ساختن آنها چيزي ديگري بوده است، و حالا که مدت ها از زمان ساختنشان مي گذرد تصور زندگي بدون آنها ممکن نيست!

بستني چوبي


به گزارش برترین ها ؛ اختراع بستني چوبي به سال 1905 بر مي گردد. ماجرا از اين قرار بود که روزي پسر 11 ساله اي به نام فرانک اپرسون آبميوه خود را که از پودر ميوه و آب درست شده بود، به همراه قاشقي که براي هم زدن آن به کار برده بود در بيرون از خانه جا گذاشت. صبح فردا آبميوه يخ زده بود و به قاشق چسبيده بود. به اين ترتيب اولين بستني چوبي اختراع شد و  فرانک بيست سال بعد اين اختراع خود را به ثبت رساند.
saeb بازدید : 67 دوشنبه 22 خرداد 1391 نظرات (0)

غار دست‌كند كرفتو يكي از ارزشمندترين غارهاي باستاني در ايران است، اما يادگاري‌نويسي‌ها روي ديوار‌هاي اين غار آن‌قدر زياد شده كه حتا روي حكاكي‌هاي باستاني را هم پوشانده است، به‌طوري كه براي ديدن‌شان يا بايد از ذره‌بين استفاده كرد يا انگشت اشاره‌ي يك راهنما به كمك بيايد.

كرفتو، غاري كه زماني سكونتگاه، پناهگاه و معبد بشر بوده است، براساس تخمين غارنوردان و زمين‌شناسان، ميليون‌ها سال قدمت دارد. به استناد اشياي تاريخي يافت‌شده در آن، پيشينه‌ي سكونت انسان در اين غار به 12 يا 13هزار سال مي‌رسد. حدود يك‌سوم اين غار باستاني، دست‌كند است كه به روايت مردم محلي، حاصل تيشه‌هاي يك عاشق ناكام بوده است.

saeb بازدید : 111 دوشنبه 22 خرداد 1391 نظرات (0)

طبق تصور بیشتر ایرانی‌ها روستای کندوان، یکی از 3 روستای سنگی - صخره‌ای دنیا، در حوالی تونل کندوان قرار دارد اما در حقیقت اینطور نیست و این روستای شگفت‌انگیز و منحصربه فرد در استان آذربایجان شرقی، تبریز قرار دارد.


پروفسور دیوید رول، باستان شناس مشهور انگلیسی معتقد است این روستا محل هبوط حضرت آدم است و احتمالا بهشت عدن در آن جا واقع شده است.در حالی‌که اطمینانی در صحت گفته‌های این باستان شناس انگلیسی وجود ندارد.


روستایی که مردمان آن سال‌هاست در دل کوه‌ها و صخره‌های سنگی زندگی می‌کنند. این سال ها یعنی 700 سال قبل همزمان با یورش مغول ها؛یعنی 700 سال است مردم روستای کندوان در دل خانه‌هایی فرو رفته در صخره‌های ماسه‌ی فشرده زندگی می‌کنند.
saeb بازدید : 77 دوشنبه 22 خرداد 1391 نظرات (0)
روستای تاریخی و زیبای کندوان در 22 کیلومتری شهر اسکو در 62 کیلومتری شهر تبریز در میان کوههای سر به فلک کشیده، در دامنه شمالی (ارشد داغی) و قسمت غربی توده آتشفشانی سهند، در بخش دره آبرفتی دهکده توریستی کندوان قرار دارد که مراتع سرسبزش عشایر زیادی را به سمت خود کشانیده است. خانه های هرمی شکل این روستا که از معماری صخره ای بوده ، در نوع خود بی نظیر می باشد.


واژه کندوان گویای فرم منازل اهالی این روستاست که هزاران سال زندگی مردم این دیار با سختی صخره های آن عجین گشته و مصداق دوستی و همدلی گوشت و پوست با سنگ است که با دستانی تهی از ابزار امروزی همچون زنبور عسل آشیانه خود را در دل سنگ چون کندو حفره نموده و بدین سان نام آن را کندوان نهاده اند. کندوان روستایی است بنا شده در صخره که با خانه های کله قندی، تنها سازه این دهکده را سنگ ها تشکیل می دهند. چشمه های زیبا معدنی کندوان نیز از جاذبه های این روستای 6000 ساله محسوب می شود.

آب این چشمه ها با کمترین درصد سنگینی برای بیماریهای کلیوی بسیار مفید است. این دهکده همچنین دارای بازارچه و نمایشگاه های متعدد گیاهان دارویی، صنایع دستی و آثار تاریخی است. پروفسور دیوید رول باستان شناس مشهور انگلیسی در سفر به ایران و کشف نخستین مسیر پستی دنیا قدمت کندوان در این مسیر را یکی از استنادات خود برای نظریه یکجانشینی بشر غارنشین و زندگی اجتماعی انسانها، قرار داده است.

هوای این روستا کوهستانی و ییلاقی بوده و طبق بررسی های انجام گرفته، قدمت آن به قرن 7 هجری و برخی نظرات آن را به دوره های قبل از اسلام مربوط می داند و وجود آب معدنی گوارا که از دل کوه سرچشمه می گیرد برای رفع امراض کلیوی بسیار موثر می باشد. شرایط ویژه این روستا، گردشگران داخلی و خارجی را از دور و نزدیک با توجه به آب و هوای مطبوع و طبیعت سرسبز به سوی خود جلب می نماید.
saeb بازدید : 68 دوشنبه 22 خرداد 1391 نظرات (0)
جملاتی زیبا (1)
کسانی که می‏گویند "من نباید این راز را فاش کنم اما فقط به تو می‏گویم" دقیقا راز شما را نیز به همین صورت برای دیگران بازگو می‏نمایند...

تعداد صفحات : 89

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظرتان در مورد این سایت بگوئید
    آمار سایت
  • کل مطالب : 890
  • کل نظرات : 95
  • افراد آنلاین : 105
  • تعداد اعضا : 32
  • آی پی امروز : 323
  • آی پی دیروز : 24
  • بازدید امروز : 654
  • باردید دیروز : 30
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,484
  • بازدید ماه : 1,484
  • بازدید سال : 18,354
  • بازدید کلی : 213,111